Midsommar mm.

Sen sist jag bloggade har det vart midsommar och annat knas så jag tänkte berätta det hela i en trikå.
På fredagen, midsommarafton så åkte jag och Lisa och hundarna bussen till norrtälje där Sia och Frida hämtade upp oss och så åkte vi till sunsta där dom har landställe. Där hemma var det full rulle och vi tog oss bort till midsommarstången så var det fika och dans, kalaskul! Vädret var ju ändå inte så dåligt som man hade trott innan, så det var tur. Sen körde vi lite tävlingar, femkamp och tipspromenad. Viktor vann såklart femkampen som vanligt och sen traskade vi hem igen. Då hade mamma och pappa anländit också (dom hade spelat golftävling innan) och så lagade vi mat och käkade förrät och sen var det femkamp! Som jag och Lisa hade anordnat dagen innan, oj vilka fartfyllda grenar vi hade :) Sen käkade vi middag och så tårta till efterrätt, mumma! Dom har en pool där ute på altanen också så vi busade lite där ute, la en planka över hela poolen och så utmanade man ödet mer och mer, och till sist ramlade Patrik och Viktor i när dom skulle gå över och mötas på mitten hihi :P
Vi hade jätteskojsigt hela kvällen och så kom Lo och Karin, några som vi känner över, för dom har landställe några hus bort också. Nästa dag så ville vi ha lite grann äventyr så jag, Lisa och Frida sjösatte en liten motorbåt som dom hade köpt med världens minsta motor så fort gick det inte men det var kul och vi bestämde oss för att åka till norrtälje med båten för lisa behövde köpa en bikini. Så vi åkte sakta men säkert och stannade på vägen och kollade på kossor. Till slut kom vi fram till norrtälje där vi la till i en liten vik och gick sista biten till fots för att upptäcka att alla affärer var stängda, det var ju midsommardagen. Så det var bara att åka tillbaka igen. På vägen hem hittade vi en kiosk vid en strand där vi stannade och åt glass.
 
  
Sen började det regna så vi fick åka hem i regnet, kallt! Sen tog vi en springtur allihopa när vädret hade artat sig igen, och så körde vi värsta träningspasset på altanen, dom är typ den hurtigaste familjen på balkongen så när vi ska till varberg med dom sen så blir det ingen vila!
På söndagen åkte vi in till norrtälje igen, allihopa den här gången och så fikade vi på en liten smula och enda affären som var öppen var åhlens så vi gick in där och handlade massaprylar, jag införskaffade mig två böcker.
Vi sprang en runda när vi kom hem och sen badade vi i poolen massvis. På kvällen så åkte vi hem igen, vi fick skjuts med Gunnar och Patrik för pappa hade redan tatt bilen hem dan innan och dom patrik skulle hem och jobba.
Idag är det måndag och vädret är på topp! Hela förmiddagen låg jag ute i solen och läste och sen så åkte jag och Amanda oxh badade på moroten, varmt var det som sjutton! Sen blev det brottom hem för jag skulle vara barnvakt men då hade pappan virrat till det helt och hållet så han kom hem mycket tidigare än planerat så det var bra för nu kan jag åka till amanda istället, vi ska ut och åka longboard!
Sate vad långt det blev... Hoppsan! Hejsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0