måndag tisdag onsdag...

Måndag - Vädret är tog en rivstart och blev dunderkanonhärligt! Jag var ute i solen hela dagen och sen åkte jag och Amanda och badade på moroten, varmt i vattnet vare! Jag sov över hos Amanda sen och vi åkte longboard på kvällen till dom härliga gungorna vid vattnet, myspysigt värre!
Tisdag - Anna och Amanda och Gustav låg ute och solade i den övermänskliga värmen, kastade vattenballonger på varann och dansa nakna tillsammans i en vattenspridare.... Sen körde jag hemmåt och fortsatte att njuta av vädret. Sen tog jag en mysig ridtur på min ädla springare till hästbadet kom vi där vi tog oss ett dopp, Fakur simmade som en förtidspensionerad flodhäst så jag fick gå hem sen för att hoppa upp på en helblöt häst kändes inte som det bästa alternativet. På kvällen kom Amanda till mig och vi åkte till dommarudden och sprang i spåret och badade ännu mer, skönt som snus!



Onsdag - Den här veckan är Fakur bara min häst för Lisa är på konfirmationsläger, så jag gick upp halv nio och så gick jag och mamma ut och red, mamma fick låna Lilli av Josse för hon är på konfirmationläger också. Vi red en jättelång tur och sen böt vi häst i slutet. Så jag fick rida på Lilli, som är typ världens konstigaste häst! Hennes skritt känns som en elefants och i traven känns det som man ska ramla framlänges närsomhelst och försöker man få henne på tygeln så kör hon upp huvudet rätt upp i luften som en struts! Och så har hon en satansgunghästgalopp! Näe, tacka vat jag Fakur! Eftyer ridturen fixade jag en massa i stallet och borta i sommarhagen och sen var det bara att lägga sig på gräset i solen och läsa. Sen kom Amanda hit och lekte med mig en stund och hjälpte mig att grilla min fisk som pappa hade köpt åt mig till middag för jag var själver. Efter jag hade ätit min fisk var det riddax igen, jag red på volten och tränade massa dressyr och lite tempoväxlingar, det gick kanonbra! Sen när jag kom tillbaka gick jag ut och sprang en sväng. 


Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0